Velineon® VXL-3s elektroniska hastighetskontroll framåt/bakåt förenklar borstlös teknik med enkla, inbyggda profiler. Den konfigurerar, använder och programmerar precis som Traxxas XL-5™-familjen av ESC:er, så det finns inga knepiga nya procedurer att lära sig. Traxxas exklusiva patenterade Training Mode™ ingår också för att begränsa full gas till 50 % för unga eller oerfarna förare. För de mest avancerade användarna är VXL-3s utrustad med tvåstegs lågspänningsdetektering för att tillåta användning av LiPo-batterier, inklusive kraftfulla 11,1-volts 3S-batterier! VXL-3s är tillverkad av Traxxas för att säkerställa högsta möjliga kvalitets- och supportnivå.
Traxxas högströmskontakt VXL-3s ESC är utrustad med de patenterade Traxxas högströmskontakterna för begränsningsfritt strömflöde.
Velineon VXL-3s vattentäta funktioner:
Patenterad Traxxas högströmskontakt eliminerar en vanlig flaskhals och bibehåller ett rent, obegränsat kraftflöde från batteriet till det borstlösa strömsystemet.
Inbyggd tvåstegs lågspänningsdetektering för användning av litiumpolymerbatterier (LiPo) ger en tydlig signal till föraren att batteripaketet närmar sig sin lägsta spänningströskel.
Bredaste utbudet av batterialternativ, från 4-cells NiMH- eller NiCad-batterier upp till 3S LiPo-batterier (11,1 volt)
Det patenterade Training Mode™ är en exklusiv Traxxas-funktion som minskar den totala effekten hos VXL-3 med 50 %, vilket gör det enklare för nya eller yngre förare att kontrollera sin modell. När de är redo, byt helt enkelt profil för att släppa lös full gas.
EZ-Set® tryckknappsinställningar fungerar och programmeras precis som andra Traxxas hastighetskontroller, som till exempel XL-5. Detta eliminerar behovet av att lära sig en ny uppsättning procedurer.
VXL-3s är programmerbar med tre körprofiler:
Sportläge – Framåt / Broms / Varv
Tävlingsläge – Framåt / Broms
Träningsläge**™ – 50 % framåt / broms / 50 % varv
Flerfärgad LED ger tydlig feedback
Tvåstegs termiskt avstängningsskydd skyddar VXL-3 från överhettning.
Locked Rotor Protection™ förhindrar systemskador genom att bryta strömmen om fordonet har fastnat eller motorn har fastnat.
Battery Over-Spanningsskydd™ gör att ESC:n går in i felsäkert läge om den maximala ingångsspänningen överskrids.
Vattentålig höljesdesign använder gummitätningar och o-ringar för att skydda mot skador orsakade av vatten och fukt.
Mikrofin kylfläns i aluminium avleder värme.
Den inbyggda extrafläkten driver en snäppbar extrafläkt för ökad kylkapacitet vid extrem användning. Ett praktiskt spänne på hastighetskontrollhöljet håller kabeln snyggt på plats tills du är redo att använda den.
MOSFET-designen ger hög utström (320 Amp topp) med otroligt låg resistans (0,00075 Ohm).
Guldpläterade 3,5 mm kulkontakter på 12-gauge Maxx®-kabel ger full effekt till motorn utan prestandastrypningsmotstånd.
VXL-3s VATTENTÄTA ESC-SPECIFIKATIONER
Ingångsspänning: NiCad/NiMH 4–9 celler (4,8 till 10,8 volt likström);
LiPo 2-3 celler (7,4 till 11,1 volt likström)
Boettstorlek: B39 x D55 x H33 mm
Vikt: 90 gram
Motorgräns (borstlös): Ingen motorgräns
På resistans framåt: 0,00075 ohm
På resistans omvänd: 0,00075 ohm
Toppström - framåt: 320A
Toppström - Bakåt: 320A
Bromsström: 320A
Kontinuerlig ström: 200A
BEC-spänning: 6,0 V
BEC-ström: 2,5 A (med 6-cells NiMH)
Strömkabel: 12-Gauge Maxx®-kabel
Ingångskabel: 26 Gauge / 100 mm
Transistortyp: MOSFET
Lågspänningsdetektering: 2-stegsindikatorer, omkopplingsbara (på eller av)